Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


3.0.8-as patchnote

2008.12.15

 

Általános

- mostantól egy lvl55-ös karakter birtokában bármely realmen indíthatunk death knightot
- a bónusz armor számítása megváltozott: a jövőben a base armoron túl kapott bónusz (köpenyek, gyűrűk, trinketek esetében) nem módosul a talentek és a Bear/Dire Bear alakok és a Frost Presence bónuszaival (vagis egy 300 armort adó trinket maciban is 300 armort fog adni, nem ~1000-et)
- a mountokra vonatkozó faji megkötések megszűnnek; pl. mindenki használhat mechastruccot, és a taurenek is ülhetnek bármilyen mountra
- azok a spellek, amik agresszívvé tesznek egy NPC-t a játékos felé, automatikusan "tap"-elik is azt
- Dalaran csatornáiban a Crows Tavernnél is lesz postaláda
- több, mint 60 új temető és Spirit Healer kerül be a játékba Kalimdoron és Eastern Kingdomsban
- szellem formában a mozgási sebesség 50%-kal nő (jelenleg 25%-kal), night elfek esetében 75%-kal

Achievementek

- a Loremaster of Kalimdor questkövetelménye csökken
- a Winds of North achievement a jövőben az Alliance Vanguard/Horde Expedition exalted elérése estén teljesül

PvP

Aréna

- a felkészülés végén a küzdelem kezdetetkor a rage és a runic power is nullázódik

Battleground

Lake Wintergrasp

- a jövőben 9 Wintergrasp Mark of Honorért vásárolhatunk Wintergrasp Commendationt
- a csata kezdetekor az elementálok despawnolni fognak
- Wintergrasp hosszabb lesz dél felé
- a jövőben 3 rang lesz Wintergraspon: Recruit (újonc), Corporal (tizedes), First Lieutnant (főhadnagy)
- a játékosok a részvételért járó jutalmakat két HK elérése után kaphatják meg
- a rang növekedésével nő a szerezhető honor mennyisége
- magasabb rangon több Mark of Honor jár
- a Corporal eléréséhez 5 HK kell majd kettő helyett

Strand of the Ancients

- az Antipersonnel Turretek a jövőben járműnek számítanak, zuhanási sebzést okoznak, a sebzésük 4000+200*szint lesz
- a Seaforium Charge-ok a 2. szinten a temetőkhöz közelebb kerültek

Death Knight

- minden több rúnát használó képesség15 runic powert generál
- az Anti-Magic Shell cooldownja 60-ról 45 másodpercre csökken
- a Blood Aura és a Blood Presence a jövőben 1/2% helyett 2/4% gyógyulást jelent
- a Bloody Strikes extra sebzést kap a Pestilence-ből
- a Bone Shield sebzéscsökkentése 40-ről 20%-ra csökken
- a Corpse Explosion sebzése nő, 5 másodperc cooldownt kap és a jövőben 40 runic powerbe kerül, viszont nem használ rúnát
- a Dark Command hatóköre 30 yardra bővül
- a death knightok egyedi, csak ennél a kasztnál elérhető arcokat és bőrszíneket is választhatnak a karaktergeneráló képernyőn
- a Death Pact 20% helyett 40% gyógyítást jelent majd
- a Frost Presence armorbónusza 60-ról 80%-ra nő és a mágikus sebzéseket 5 helyett 15%-kal csökkenti
- a Heart Strike haste debuffja megszűnik és egyszerre két célpontot sebezhet
- a Horn of Winter a jövőben ingyenes lesz és a bónusza mellett 10 runic powert is generál, viszont 30 másodperc cooldawnja lesz
- az Icebound Fortitude a jövőben 50 helyett 20%-kal csökkenti a kapott sebzést, és ez a sebzéscsökkentés a defense függvényében nő (540 defense-nél kb. 35%-ra)
- a Night of the Dead a jövőben 40/70%-os AoE sebzés elkerülést biztosít a DK petjeinek az eddigi hatásai mellett
- az Outbreak nem kap bónusz sebzést a Pestilence-ből, viszont a Plague Strike és a Blood Boil bónusza kissé nő
- a Pestilence 10 másodperces cooldownja megszűnik
- a Raise Dead a jövőben két spellé válik szét: a Raise Dead egy ghoult/pet ghoult idéz (corpse dustot igényel, ha nincs a közelben humanoid holttest); a Raise Ally egy halott partytagot idéz vissza ghoulként reagens használata nélkül, 4 percig fog tartani és lvl72-től tanulható majd
- a kétkezes fegyverekre tehető új rúna a Rune of the Stoneskin Gargoyle, ami 25 defense-t és 2% Staminát ad
- a Rune Strike sebzése 200-ról 150%-ra csökken, viszont a threatje 100-ról 150%-ra nő
- a Shadow of Death időtartama 45 másodpercről 25-re csökken
- az Unholy Blight 60 helyett 40 runic powerbe fog kerülni
- a Wandering Plague a castolás után valóban resetelődik majd
- a Vampiric Blood az eddigi hatásai mellett 20% hp-t is ad majd ideiglenesen
- a Will of the Necropolis a jövőben 5/10/15%-kal csökkenti a bejövő sebzést, ha a DK 35% hp alatt van (korábban armorbónuszt adott)

Druid

- a feral attack power statként megszűnik, ehelyett a fegyver dps-e alapján kapnak feral AP-t a druidák (ennek a mennyiségét a tooltipben meg is adják majd, ez az infó csak a druidák számára lesz látható); ezzel együtt néhány korábbi feral fegyver strength helyett AP-t fog adni, hogy mások (pl. enhancement shaman, warrior, hunter) számára is használható legyen
- a Remove Curse és az Abolish Poison moonkin formában is használható lesz
- a Genesis a Tranquilityre és a Hurricane-re is hatni fog
- a Growl hatóköre 30 yardra nő
- a King of the Jungle medve alakban adott buffja fizikainak számít ezentúl és nem lesz dispellelhető
- a Nature's Grace hat a Revive-ra is
- a Primal Tenacity az eddigi hatásai mellett 17/33/50%-kal csökkenti a Bear/Dire Bear/Cat alakok manaigényét
- a Protector of the Pack hatása nem változik a party tagjainak számával
- a Savage Roar buff fentmarad a macska alakból kilépéskor is, de csak a macskát buffolja
- a jövőben az alakváltás megszakítja a Starfallt
- a Survival of the Fittest az eddig hatásai mellett Bear/Dire Bear alakban 22/44/66%-os armornövekedést is ad majd
- új képességként lvl71-től tanulható lesz a Swipe (Cat), ami a fegyver sebzésének 260%-át okozza, 50 energybe kerül, nem lesz cooldownja és minden olyan talent hat rá, ami a medve Swipe-ra hatott eddig
- a Wild Growth 6 másodperc cooldownt kap

Hunter

- a minimum 30 másodperc cooldownnal rendelkező pet képességek a jövőben nem okoznak global cooldownt
- az Aspect of the Wild a jövőben raidszinten hat
- a Call of the Wild pettalent hatása a jövőben csak a hunterre és a petjére hat
- a Deterrence a jövőben 5 másodpercig 100% parryt és 100% spell elkerülési esélyt ad a szemből jövő sebzések ellen, de ez alatt az idő alatt a hunter nem sebezhet; a cooldownja 60 másodperc lesz
- az Improved Tracking a jövőben 1/2/3/4/5% extratávolsági sebzést biztosít az épp követett típusú ellenfelekkel szemben
- a Kill Shot cooldownja 35 helyett 15 másodperc lesz
- a Kindred Spirits pettalent és az Unleashed Fury talent a jövőben 4/8/12/16/20% helyett 3/6/9/12/15%-kal növeli meg a pet sebzését
- a Rake (Cat) és a Scorpid Venom (Scorpid) sebzéskoefficiense csökken
- a Readiness a jövőben nem hat a Bestial Wrath cooldownjára
- a Steady Shot mostantól az AP 20%-a helyett 10%-nyi extra sebzést okoz
- a Serpent's Swiftness a jövőben 4/8/12/16/20% helyett 2/4/6/8/10%-kal növeli a pet támadási sebességét
- a Viper Sting a jövőben a célpont maximum manájának százalékában szív el manát
- a Volley sebzése minden ranknál ~30%-kal csökkent

Mage

- az Arcane Blastot átdolgozták: mostantól 15%-kal növeli a következő arcane spell sebzését, kivéve magát az Arcane Blastot, ami nem használja fel ezt a növekedést, viszont egy újabb Arcane Blast 200%-kal több manába kerül; a hatás 3-szor stackelődhet és 10 másodpercig vagy a következő arcane spell castolásáig (kivéve az Arcane Blast) tart
- az Arcane Flows mostantól az Evocation cooldownját is csökkenti 1/2 perccel
- az Elemental Precision új neve Precision és minden spellre hat
- az Evocation cooldownja 4 percre csökken
- az Improved Blizzard lassító effektje 30/50/65%-ról 20/40/50%-ra csökken
- a Slow Fall mostantól másokra is kasztolható
- a Torment of the Weak mostantól működik Arcane Blasttal, és bármilyen effekt által lassított ellenfelek esetén extra sebzést okoz (így pl. a Thunder Clappal lassított ellenfelekre is többet fog sebezni)

Paladin

- a jövőben a Divine Shield, a Divine Protection, a Hand of Protection és az Avenging Wrath nem használhatóak egymás után 30 másodpercen belül, ugyanakkor az Avenging Wrath nem okoz Forbearence-t
- a Divine Protection attack speed debuffja megszűnik
- a Divine Shield a jövőben nem az attack speedet növeli büntetésként, hanem a paladin sebzését csökkenti 50%-kal
- a Hand of Reckoning lvl16-on tanulható új spell lesz, egy holy sebzést okozó 30 yardon belül ható taunt
- a Judgements of the Pure talent a jövőben a sealek és a judgementek sebzését növeli
- a Judgement of the Wisdom a jövőben a maximális mana helyett a base mana százalékában tölt vissza manát
- a Sacred Duty a jövőben nem csökkenti a Divine Shield és a Divine Protection cooldownját, viszont a staminabónusza nő

Priest

- az Abolish Disease és a Cure Disease a jövőben shadowformban is castolható lesz
- a Circle of Healing a jövőben 6 másodperc cooldownt kap
- a Levitate a jövőben másokra is castolható lesz
- a Mana Burn mostantól a célpont maximális manájának bizonyos százalékát égeti el
- a jövőben ülve és mounton ülve is shadowformba lehet váltani
- a Vampiric Embrace manaigénye megszűnik

Rogue

- a Fan of Knives cooldownja megszűnik, és 150%-nyi fegyversebzést okoz, ha a rogue tőrökkel harcol
- a Feint (Rank 8 ) mostantól az eddigi hatásai mellett 6 másodpercig 50%-kal csökkenti a rogue-ra ható területre ható sebzéseket is

Shaman

- a Fire Nova Totem a jövőben nem generál threatet
- a Healing Way a jövőben nem stackel, egy használata után a teljes bónusz jár
- a jövőben a Lesser Healing Wave kisebb eséllyel aktiválja az Improved Water Shield talentből adódó manavisszatöltést
- a Magma Totem sebzése és a shaman spell powerjével való skálázódása megnőtt, és a jövőben nem okoz threatet
- a Mental Quickness a jövőben 2/4/6%-kal csökkenti az instant shaman spellek manaigényét és az agility 23/47/70%-ával növeli a shaman spell powerjét
- a Searing Totem (Rank 4) a jövőben a szintjének megfelelő sebzést okoz
- a Tremor Totem időtartama 2-ről 5 percre nő
- az Elemental Shields talent megszűnik és beolvad az Elemental Wardingba, ami ezentúl 2/4/6%-kal csökkenti a shamanra beérkező sebzést
- új talent: Shamanism: a shaman sebzését növelő hatások a Lightning Bolt sebzését 2/4/6/8/10%-kal, a Lava Burst sebzését 4/8/12/16/20%-kal nagyobb mértékben növelik majd meg
- a Storm, Earth and Fire talent feljebb kerül a talentfán 5-ről 3 pontosra csökent, mostantól a Wind Shock hatókörét is növeli és a Flame Shock sebzés bónusza 10/20/30/40/50%-ról 20/40/60%-ra változik
- az Unrelenting Storm 5-ről 3 pontosra változik, és mostantól 4/8/12%-nyi manát regenerál

Warlock

- a Drain Mana mostantól a célpont maximális manájának egy bizonyos százalékát szívja el
- az Emberstorm mostantól működik a Conflagrate-tel
- a Ritual of Summoning mostantól egy portált hoz létre, amivel 5 percig lehet party/raidtagokat idézni

Warrior

- a Bloodthirst 3 töltetre csökkent, de töltetenként 1% hp-t tölt vissza
- a Bloodsurge a jövőben a Bloodthirst, Heroic Strike és Whirlwind bármelyik ütésétől bekapcsolhat
- a Titan's Grip hitbüntetése megszűnik
- a Taunt hatóköre 30 yardra nő

Szakmák

- alchemy: a flaskek alchemy lab nélkül is gyárthatóak
- blacksmithing: a Titansteel Guardianon levő spell power csökkent; a high level frost resistance gear alapanyagigénye nőtt
- engineering: az engineerek a jövőben képesek lesznek alapanyagot gyűjteni a Centrifuge Constructokból Oculusban
- inscription: a Glyph of Death Strike gyógyító hatása hatása feleződik ; a Glyph of Deterrence 20 helyett 10 másodperccel csökkenti a Deterrence cooldownját; a Glyph of Holy Light hatóköre megnő; a Glyph of Horn of Winter a jövőben 60 másodperccel növeli a Horn of Winter időtartamát
- leatherworking: az Iceborne Belt a jövőben később válik sárgává/zölddé/szürkévé
- mining: a Weakened Giantek és az Iron Rune Sentinelek is bányászhatóak lesznek
- skinning: a Master of Anatomy Rank 5 és 6 nagyobb crit esélyt biztosít majd; a Carrion Fleshstripperek nyúzhatóak lesznek

Questek

- a Scare the Guano out of Them! a jövőben csak 10 Darkclaw Guanót fog igényelni 15 helyett; és csak a denevért megijesztő karakter és a vele partyban levők tudják mejd lootolni a guanót
- a Shoveltusk Soup Again? questhez szükséges Shoveltusk Meat a jövőben quest item lesz eladási ár nélkül
- a Scalped! questben a jövőben csak a játékos vagy a partytagok által megölt trollt lehet megskalpolni
- az I Sense Disturbance questben javították a Har'koa's Kitten hátas útját
- a Westguard Sergeantek, Winterhoof Brave-ek és Ethereal Frostworgok a jövőben nem támadják meg egymást, hacsak a megidézőjüket nem támadták meg; illetve a Demoralizing Shout debuffjuk csak a Winterskorn vrykulokra és worgokra fog hatni
- a The Slumbering King questben javították a Queen Angerboda event egyes részeit
- a Shoot'em UP daily questben a jövőben 20 helyett 15 Jotunheim Protoe Drake-et kell lelőni; ezzel együtt a szigony 10 helyett 5 energyt használ

Dungeonök, raidek

- az Obsidian Sanctumban a játékosok a Twilight Realm elhagyásakor a Twilight Residue hatása alá kerülnek, ami pár másodpercig Fire és Shadow immunitást fog adni

Itemek

- az Amberglow Signet a jövőben helyesen ad hit ratinget
- a Deadly Gladiator's Staffon levő agility és crit rating egyensúlyba került a többi hasonló PvP fegyveren levő statokkal
- a Gift of Adoration és a Pledge of Adoration mostantól soulbound
- a Flaf of Ownership cooldownja mostantól 60 másodperc
- a következő fegyverek statjai az eredetileg tervezetthez lettek igazítva: Corroded Saronite Edge, Corroded Saronite Woundbringer, Cudgel of Saronite Justice, Furious Saronite Beaststick, Saronite Spellblade, Saronite Shiv, Savage Cobalt Slicer, Notched Cobalt War Axe, Sturdy Cobalt Quickblade, Cobalt Tenderizer
- a Living Lasherek a herbalisták számára nyúzhatóak ezentúl
- a kagylók a jövőben kinyithatóak járművön=mounton ülve, ülve, stealthben és láthatatlanul
- a 3.0.3-as átalakításban kifelejtett alacsony szintű rogue PvP kesztyűket javították
- Icecrownban több lény is pickpocketelhető a jövőben
- aTotem of Hex a jövőben helyesen 165 spell powert ad a Lightning Bolthoz és a Chain Lightninghoz 85 helyett
- a fehér Polar Bear mount a jövőben nagyobb lesz

Környezet

- az Incapacitating Shout 8 másodpercig tart
- az AoE sebzések hatnak a Conquered Soul of the Blightcallerekre is
- Naxx abomination szárnyában néhány lénynek nem volt heroic szintű hp-je és sebzése, ezt javítva lett
- Storm Peaksben Grom'arsh Crash Site-on Peon Gakra innkeepernek számít, a lezuhant zeppelin pedig inn-nek

Bug fixek

- Death Knight: a Corpse Explosion sebzését befolyásolta a DK aktuális runic powerje, ez javítva lesz
- Druid: a Savage Fury nagyobb százalékban növelte a Mangle (Bear) sebzését a tervezettnél, így a jaítás után ~16%-nyi sebzéscsökkenés várható; illetve a Rake vérzéssebzése nem nőtt a Savage Furyvel, ez javítva
- egy Wild Mustard a felszín alatt nőtt Dalaranban, javításra kerül
- Paladin: az Avenger's Shield a jövőben nem töri meg a Repentance-et, viszont ezután a Seal of Vengeance/Crruption újra meg fogja törni, ez utóbbi probléma javítása később várható; a Shield of Righteousness két rankja a jövőben egy cooldownon lesz, ahogy kellene
- Priest: a Mind Flay nem sebzett, ha a priest nem fordult a célpontja felé, ezt javítják
- Shaman: az Elemental Shields százalékos sebzéscsökkentés helyett fix értékekkel csökkentett, javítva; Lava Lash: egy bug miatt akkor is használni lehetett, ha a bal kézben pajzs volt tőr/fejsze/fist weapon helyett, ez javíásra kerül; a Thunderstorm 20 helyett 15 yardra dobta hátra az ellenfelet, ez javításra kerül
- a Wintergrasp Aura a jövőben megfelelően frissülni fog instance-okban, ha a zóna feletti irányítás megváltozik

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.