Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Gruul

2008.01.15

 

 

Ugye van maulgar meg 4 addja (addok jobbról balra):
Maulgar:


MT tankolja be, hátrahúzza a kezdőpozíciójukkal szembeni falhoz. Tank háta a falnak. Tanktól függően 4-5 healerrel számolj rá. Curse of weakness (főleg mielőtt elkezditek DPSelni) mindig legyen rajta.

1., Mage:
Egy mage tankolja stamina gearbe. Jó neki olyan 12-13K hp, PoM nagyon ajánlott aggrofelvételhez. A shieldet a mageről mindig spellstealezni kell! 1 healer kifogja. A jobboldali faltól kb 10-15yardra álljon a tankoló mage, illetve az gore-maget a kezdőpozícióhoz a lehető legközelebb tartani. 1 healernek ki kell tudnia healelni.

2., Warlock:
2 tank kell rá, mi általában egy macit és egy dps warriort szoktunk rátenni + 2 warlock. A 2 tank a bejárat felöli folyosón álldogál kb 25-30yardal kifele. Missdirectiont kap az egyik. Egy lock azonnal enslaveli a felhuntert ahogy jön, egy másik lock pedig készen áll rá, hogy mikor jön a második felhunter enslavelje azt, mivel az első kb 10 mp-vel később fog csak eltűnni. Warlockoknak azonnal tauntolni kell a felhunterrel, hogy a "valódi" tankok minél kevesebbet tankoljanak. Autoattackját kapcsolják ki, csak azt a képességét használják a taunton kívül, ami leszedi róla a magic debuffot. A felhuntert is healelni kell. 1-2 healer kell rá.

3., Priest:
1 tank kell rá, általában egy maci a gyors aggro miatt. Izomból a lehető leggyorsabban le kell zúzni. Curse of tongues vagy mind numbing poison mindig legyen rajta. Healjét mindeki aki tudja counterspell, pummel, kick. Nem healelhet. A tankjára nem kell healer. Ha warri tankolja egy lightwellt szoktunk neki felrakni + HS + poti, ha maci akkor frenzy regen elég neki.

4., Sámán:
2 hunter tankolja moderált (150?) nature res gearbe. Lehetőleg tartsák a ranged távolságot, mert meleebe szar tankolni. Mikor sheepel azt dispellezzétek gyorsan. 1 healer elég szokott a 2 hunterre lenni.

Tehát összesen kell minimum 1 jól gearelt protos tank, 2 hunter tank, 1 mage tank és 3 dps warri / feral dr00d. Optimális esetben 7, de első tryokra inkább 9 healer.

A pull:

Paladin Maulgarral szembe bubipull.
-Mt felveszi ranged magának maulgart
1., Mage PoM-pyro vagy PoM-Frostboltal rántja a maget amilyen gyorsan csak tudja.
2., Egy lock olyan közel áll a jobb falra tapadva a warlock-addhoz, amennyire nem aggrozik, pullnál rögtön elkezdődik egy felhunter-idézés, azt enslavelni (és azonnal PASSIVE-re tenni és kikapcsolni a speckó auto-attackját). Hunter missdirectel elküldi a warlockot a bevezető folyosón álló tank egyikére.
3., Papot a tankja húzza magának lehetőleg egy szabad területre messze maulgartól és a sámántól valahol a Gruul-papához vezető kapu környékére.
4., Sámánt húzzák a hunterek.

A papot kell lezúzni leghamarabb, semmiképp sem szabad hagyni healelni. Fontos tudni, hogy amíg shield van rajta, addig nem lehet interruptolni a healt, úgyhogy azt le kell nukeolni róla. CoT és MNP mindig legyen rajta.
Pap után a warlock jön. Mikor átvonul hozzá a raid nem agyoncsapatni magukat maulgarral se nem közel menni a mage-hez mert leAOEz. Sima nuke a lockon.
Lock után ranged megy a mage-re, melee megy a sámánra. A lock 2 healere segít ahol kell.
Ha az utolsó 2 add is fekszik, mehet maulgar, az már laza, tank'n'spank, whirlwindnél elftuni, warrik, droodok visszatauntolgatni Maulgart az MThez ha elszalad.

Gruul:

Ami kell:

1 db MT, első trynál talán protwarrior a legjobb.
1 db OT, arra egy nagy HP poolos druida vagy szintén warr.

7 healer elég gruulra.

Első killekre ha gonosz dolog is, de kevés melee-t és sok ranged dps-t vigyetek.
Gruul keményen DPS teszt, úgyhogy legyen bejelentve előre, hogy poti / flaska (pl. az Ogi'las) legyen a népnél.

Amiket Gruul csinál:
Growth: 30mp-nként 15%-al nő minden általa kiosztott sebzés (lsd alant). Tehát enrage timere az nincs, de ha kicsi a DPS 1hiteli a tankot.
Hurtful strike: 13K-t csap az aggor másodikra melee rangeben. Vagyis ha egy lock az aggro második, arra nem csapja. Hanem mindig a melee közül válassza a 2. legmagasabb aggrojút. Ha nincs melee range-be senki, akkor a tankra csapja, ami hát mondanom sem kell nem túl jó. Ha jól dereng 10mp körül csapkodja ezt, bár erre nem vennék mérget.
Silence: Néha silencel mindekit 3 MP-re. Nézni a timert, silence előtt felhúzni a tankot és HOT hegyeket rá.
Omlás: Egy blizzard szerő AOE megy körbe a barlangba, beomlik a barlang és kövek esnek a fejetekre. ~3K / sec -et tickel és a growthoktól nő a sebzése, vagyis a vége felé már 6-7K-t. Figyelni rá nagyon. Armor csökkenti a sebzést, mert fizikális.
És a legjobb képessége:
Shatter:
El?ször is eldob mindekit tök random. *
Rögtön a dobás után rátesz mindekire egy debuffot, 5 sec, másodpercenként 20% movment speedet vesztesz. 5 sec után stunnol. Namost ha nem szóródtatok szét, akkor baj van. Ha 2 ember 15 yardon belül van egymáshoz, akkor 1K körül sebez mindkett?jükön, ha egymás mellett állnak 6K körül. A sebzés arányos a távolsággal. Mondanom se kell ha 3 ember áll egymás mellett akkor az kakukk. Se bubi se Ice block nem segít, megkapod mindeképp a sebzést. Erre van az a jótanács, hogyha azt várod, hogy a melletted lévő arrébmenjen n00b vagy. Mindeki mozogjon. Rugók CLoS és akkor nem fognak lassulni, magek blink, palák bubi (a lassítás ellen jó), warriorok, feral druidák intercept / feral charge Gruulra és szóródni, esetleg warrik intervate valakire és elfutni tőle villámgyorsan.

*Azért annyira mégse tök random...
Először is már DPSelés közben is szóródni kell, akkor kisebb az esély, hogy 2-3 embert egy helyre dob.
Másodszor pedig már a leveg?ben tudod irányítani a karaktered, hogy hova essél. Lehetőleg ne más fejére.

Kb 16 Growth körül kéne lenyomni Gruult.

A fight:

Először is mindenki tipegjen az ajtón belülre mert bezáródik! laugh.gif
Utána amplify magic mindekire, Gruulnak nincs magic támadása.
Healerek kapjanak markot a fejükre, hogy lehessen látni, hogy kit nagyon-nagyon muszáj elkerülni.

Mt missdirection, tankolja pontosan középen.
Ranged DPS nukeolhat ami a csövön kifér, nem nagyon tudnak aggrot húzni. Melee vigyázzon arra, hogy OT után legyenek aggroba vagy szájbaverik őket.
1 druidát ki lehet osztani raidhealernek, csak HOTokkal tartsa fenn a DPS-t, így biztos nem halnak meg és nincs DPS kiesés.
Sokan nem healelik a raidet, hogy az majd bandageol meg potizik, de ilyenkor sok DPS kiesik a pöcsölés miatt.
Shattertől nem meghalni. Szemet nyitvatartva helyezkedni, nem lehet gond.

Silencen healereknek nem meglepődni, HOTok legyenek fenn.

5% körül mehet a shield wall, ha az nincs egy Lay on Hands mindeképp jól jöhet.

Loot and GZ