Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Maligos

2009.03.30

Malygos

Következzék a content jelenlegi utolsó helyszíne, gatyát felkötni, öveket bekötni, go..

Bevezető

Malygos the Spellweaver az utolsó bossa a WotLK megjelenésével érkező Tier7-es tartalomnak. Sartharionhoz hasonlóan szintén egy Dragonkin (ezesetben kék), lakhelye a Nexusnál található The Eye of Eternity.

A találkozáshoz a raidben legalább egy karakternek rendelkeznie kell a Heroic Key to the Focusing Iris-szel, amit Sapphiron dob Naxxramasban (10-eshez elég a normál verzió).

Az instanceban nincsen trash. A csata csak picivel bonyolultabb, mint Naxx, vagy az add nélküli Sartharion, de mivel 3 fázisból áll és egyfajta gearcheckként is funkcionál, jópár guild akad jelen sorok írásakor is, akik még nem tették le névjegyüket a bosst megöltek listájához.

Raid setup

Egy átlagos 25 fős raid 7-8 healerből, 1 MT-ből, 1-2 OT-ből és a fennmaradó helyen DPS-ből áll. Kettő Death Knight és egy Paladin ajánlott, a DPS részleg lehet vegyesen melee és ranged, de a fight nyugodtan kivitelezhető mindezek figyelmen kívül hagyásával is (pl. DK nélkül). A healerek között legyen legalább 3 pap/druid az instant groupheal miatt (Circle of Healing/Wild Growth).

Az MT a rendelkezésre álló legdurvábban öltözött legyen, kék-zöld cuccokban nincs is értelme próbálkozni, komoly sebzéseket fog kapni.

10 fős (normál) változatnál 2-3 healer, 1 MT és 6-7 DPS szükséges, OT kihagyható. Számos csapatösszeállításban hiányzik a DK, de 1-2 mozgáskorlátozásra (stun, roots, nova,…) képes klassz mód felett hasznos. Pap és druida itt is kell, különben a raidheal elég necces történet.

Phase 1

HP: 19.500.000 (6.900.000)

Nem túl gyorsan, de nagyokat üt, különösen heroic módban. A harc megnyeréséhez 10 perc áll rendelkezésünkre, ezután a boss enrageel, wipe.

Arcane Breath: Arcane alapú, a boss elé, tölcsér alakban ható ~30k-s (20k) sebzés. Kicsit random, de ~15 másodpercenként egy debuffot pakol. Ez 5 másodperc elteltével felrobbantja célpontját, ami egy ~20k-s dmg-et jelent, AoE-ben. A közelben tehát ne tartózkodjon más és ezt csak az MT kapja.

Arcane Storm: 10-15 secenként random target felé süti el, nincs trükk a kijátszására, ki kell healelni.

Vortex: a boss percenként felszáll a placc közepénél és néhány mp után felteleportálja a raidet a levegőbe, ahol egy szélvihar szerű matériában mozgásképtelenné válunk, valamint 10 secen keresztül 20000-et sebződünk (2000/s). Csak az instant spellek működnek.

Power Spark: 20-30 másodpercenként idéz Malygos egy gömbvillám szerű lényt, ami 4 lehetséges irányból, a távolból közeledve elindul a boss felé. Beérve 10 secre buffolja +50% sebzéssel, ami gyenge tank esetén 1hitet jelent. Vortex alatt a Sparkok nem mozognak. A raidnek nem szabad hagynia, hogy ezek a bosshoz érjenek. Halálukkor egy 15 yard átmérőjű területre ható aurát hagynak maguk után, ami +50%-os sebzés buffot ad.

Helyezkedés

Helyezkedésre több elmélet is létezik, ezek közül az egyik, hogy az MT húzza Malygost a képen látható módon az északi oszlophoz, a raid álljon a sárkány farkához (nem sebez), nagyjából egy kupacba, a rangednek ajánlott kicsit eltávolodnia, a melee pedig max rangeről üsse, igen nagy a hitboxa. A Sparkok egy-egy oszlop közötti, távoli pontban születnek, ezzel a felállással könnyen észrevehető, mikor honnan érkeznek.

Heal

Amíg Malygos a földön van, 25-ösben 4-5 dedikált healer kell a tankra, a maradék a raid életben tartásáért felelős. Vortexnél mindenki raidhealen van, a levegőbe portolás előtt erősen javasolt a raidet maxra húzni. A már említett pap és druida instant grouphealek megkönnyítik az életet.

10 fősben sokkal egyszerűbb az MT heal. A fight begyakorlása alatt jó ha van 3 gyógyító, de amint minden tiszta (és a gear is megvan hozzá), 2 healer is tökéletes. Három healerrel számolva 2 legyen az MT-n, a harmadik raidhealen, vortex esetén itt is be kell segíteni egymásnak. Két healer esetén a jobb geares legyen az MT-n és ha kell, segítsen be neki a második gyógyító.

Normál módban a Vortex kihealelése nehezebb, mint 25-ösben, mivel a 10 másodperc alatt ugyanúgy 20k raid sebzés van, ráadásul előállhat az a buta helyzet, hogy valaki rangen kívülre esik.

Ha a tryok alkalmával tisztán látszik, hogy necces a heal, a raid tagjai viseljenek minél többen staminás geart, erősen javasolt, hogy fullra buffolva legyen mindenkinek legalább 20k HP-ja. Prayer of Fortitude, Commanding Shout, Blessing of Kings, staminás kaják mind erősen javasoltak. Poti és/vagy HS CD-ket érdemes Vortexre tartogatni, pl. a halott DPS ugyebár nem DPS, de jó healerek mellett nem igen futhatunk bele ilyen problémába.

Sparkok

Ahogy már említettem, a Sparkok 4 irányból (ÉK, ÉNy, DK, DNy) a boss felé tartanak, beavatkozás nélkül kb. fél perc alatt teszik meg útjukat. Agrót húzni róluk, tauntolni nem lehet, de lassítani, stunolni, egyéb módon bazirgálni igen.

Ha van egy ügyes DK a raidben, itt igen jó hasznát vesszük, Death Grippel egész könnyen pozícionálhatók a Sparkok, akár több aurát is egymásra helyezhetnek, ami jelentős + sebzés. A berántást követően egy paladin Hammer of Justice-a is igen hasznos, az ideje alatt a DPS részleg 1-1 instanttal igen gyorsan eltüntetheti.

A Death Grip CD-je miatt jótékony lehet, ha kettő DK-val dolgozunk, de ha csak egy áll rendelkezésünkre sincs probléma, legyen talentelt a Grip (25s). A +10s CD és 1s stunnal bíró Glyph nem igen éri meg, hisz a 25s CD-vel minden Sparkra jut 1 Death Grip, de 35-nél már előfordulhat, hogy nem, stunra pedig jobb a HoJ, ill. adott számos egyéb lehetőség (pl. Frost Nova).

A raid DPS-ére nézve okos, ha a Sparkokat megpróbáljuk egy helyen elfektetni, mivel a 60s-ig tartó +50% dmg buff stackel, így esetenként elérhető a +150%-os hatás is.

A Sparkok kezeléséről erőteljesen megoszlanak a vélemények. Van ahol 1-2 játékos foglalkozik csak velük, van ahol a megfelelő pillanatban fókuszál rá a raid, ha van, DK esetleg/és/vagy Paladin segítséggel. Van ahol betegesen ügyelnek arra, hogy egy helyre kerüljenek, van ahol külön kezelik a melee és ranged DPS-nek, van ahol egy kupacban áll mindenki.

Az én megítélésem szerint (ha nem az 5 perces achievementre hajtunk, mert az egy másik történet) nem kell véresen komolyan venni. Jelentős segítség a Spark aura, de nem nélkülözhetetlen és ha prióban mindennek fölé helyezzük, könnyen áteshetünk a ló túlsó oldalára és a nagy Spark hajszolás jelentős DPS kiesést eredményezhet, amit akár még a +% dmg sem vált ki.

A lényeg, hogy egy Spark se érjen be a bossba. Nem is csak azért, hogy ne kockáztassuk az MT életét, sokkal inkább, hogy mindig legyen 1 aura a DPS-nek. A legjobb, ha úgy hal meg a Spark, hogy mind a melee, mind a ranged egy helyre állhat, amihez Malygos nagy hitboxa sokat segít, de ha külön-külön van 1-1, vagy csak 1 van a rangednek, az sem tragédia, egy sima killhez elégséges.

Összegezve tehát, DK-val Death Grip, stun, a raid instant nuke, majd beleállás és DPS tovább (ha nincs DK, nincs rántás és kicsit mozogni kell). 10 fősben a spark kezelését ugyanígy kell megoldani, ott sem okozhat problémát.

Vortex

Malygos percenként felteleportálja a raidet a levegőbe. Tíz másodperc alatt 20k sebzést kapunk, ill. egy minimális falling dmg a platformra pottyanáskor (Slow Fall, Levitate kivédi). Csak az instant spellek működnek. CoH, WG legyen, Vortex előtt legyen mindenki max HP-n, ha köhög a heal, CD/HS ne legyen CD-s. A lényeg, hogy túl kell élni.

A sárkány ilyenkor középen felszáll, mi körülötte egy szélviharban lebegünk. Lockok rakhatnak előre Teleportot, amivel azonnal ki tudnak jönni a Vortexből (nem visznek healt, viszont sebeznek, míg a többiek fönt pislognak az instantokkal), a placc közepe felé érdemes pakolni, a hiedelmekkel ellentétben semmiféle bemozdulás nem szükséges a használatához, viszont a rangere figyelni kell. Mikor a vortex véget ér, a tanknak azonnal reagálnia kell és a helyére kell húznia Malygost, a raidnek pedig kicsit távolodni a placc közepétől, nehogy meglepetésben legyen részünk (pl. egy Arcane Breath). Amint a sárkány az MT-n van, újra lehet helyezkedni és folytatódhat a móka.

DPS

Több dolog is van, amire DPS-ként figyelni kell.

Helyezkedés: érdemes egy pontban lenni (hogy ne okozzon gondot a raidheal, hogy ne a káosz uralkodjon a platformon) Malygos hitboxának max rangeén, így egy Sparkból sebezhet melee és ranged egyaránt.

Power Spark: 38k HP-juk van (13k), ami nem sok, de lassítás, egyéb mozgáskorlátozás nélkül a placcra érve egész gyorsan beér Malygoshoz. Figyelni kell merről jön és függetlenül attól, hogy van-e DK, vagy nincs (D. Grip), úgy kell készülni, hogy a megfelelő pillanatban lőtávban legyen. Ha van halott Spark a földön, állj bele, jótékony a DPS-re nézve.

Aggro: a plusz sebzés buff(ok) miatt észen kell lenni, nem szabad aggrót húzni. Bosspullkor nem tolunk azonnal el mindent, hisz alakulhat úgy, hogy a sárkány kikukkant és instant bezúzza a fél raidet. Threat méter javasolt, aggró csökkentő képességeket érdemes tartalékolni, adott esetben pedig használni. Vortex előtt ne legyünk 100% fölött!

Bloodlust/Heroism: P1-ben, amint az első Vortex lejár, durranhat. Lehet várni ideálisabb helyzetre (pl. több Spark), vagy lehet tartogatni P1 végére, de főleg az első killek környékén, gyengébb gearnél előfordulhat, hogy az 5 perc CD lejár és P2 alatt is el tudunk egyet sütni.

Időzítés, CD-k: nem szabad P1-ben spórolni. Minél gyorsabban kopik a boss, annál több idő marad P2 és P3-ra.

P2 előtt: Malygos lőtávban marad egy ideig, mielőtt felemelkedik, ilyenkor érdemes beletolni mindent, amit lehet, jelentős segítség az átlagos körülmények között ilyenkor levert 4-10% HP.

Phase 2

Ahogy Malygos eléri az 50% HP-t, a levegőbe emelkedik (de rangeben marad) és megidézi addjait, amiket le kell ölnünk. Ezek melee és ranged mobok, utóbbiak a platform fölött köröznek egy-egy „szörfdeszkán”.

Nexus Lord
Melee egységek, tankolni kell őket, négy van 25-ösben, kettő 10-esben. Egy tank 2 Lordot tud tartani, 25-ösbe ezért kell legalább 1 OT. Villámgyorsan fel kell őket venni, majd fókuszálva le kell nukeolni mindet. Komolyakat ütnek, valamint az aggró elsőre elsütött Arcane Shock 15k-t (10k) sebez, figyelni kell a healre.

Amint egy Lord meghal, egy „szörfdeszkához” jutunk, amire felszállhat egy játékos. Melee egységek előnyt élveznek, hisz ők a rangedet nem érik el. A deszkára pattanó player raid leaderi döntés szerint vagy segítsen befejezni a Lordokat, vagy azonnal felemelkedik és fűti a ranged addokat.

Scion of Eternity
Ezek a ranged addok. A raid fölött, a magasban, körbe-körbe keringve osztják az áldást. Arcane Barrage-eket lövöldöznek, amik alapból 18.000-et (15.000) sebeznek.

Malygos képességei

Anti-Magic Shell: Malygos lila boltokat lövöldöz a platformra, ami kis mértékben sebez, de amiért fontos, létrehoz egy olyan búrát, ami alatt állva a mágikus sebzések 50%-kal csökkennek, vagyis ezalatt állva healelhetővé válnak a Barrageek. A méretük folyamatosan csökken, ezért idővel új alá kell mozognunk.

Deep Breath: egy AoEben a teljes placcon ható képesség, 4k-t tickel másodpercenként, azonban Anti-Magic Shell alatt nem sebez.

Hoverdisk

Ahogy egy add meghal, egy lapos henger alakú szörfdeszkához jutunk, amire felszállhat 1 játékos. A diszkeken levő karakterek nem sebződnek.

Sokat lehet vitatkozni, hogy milyen sorrendben érdemes felszállni, én (is) úgy gondolom, elsőként mindenképp a melee menjen, hisz ők nem igazán sebezhetik a ranged addokat, ha ők elfogytak, alacsony HP alapján válasszunk (pl. mageek). A deszka úgy működik, mint egy mount, semmi extra.

Stratégia

A raid egy kupacban mozog mindvégig (kivéve a diszken levőket), ahogy megjelenik az első bubi, alá kell futni. Ezután, egy-egy új pajzs megjelenésekor el kell dönteni, hogy az újhoz fut a raid, vagy vár pl. egy épp aktuális Deep Breath-re. A legrosszab, ha mindenki a maga hatáskörében eldönti, hogy megy/nem megy, lévén, hogy a Barrage-ek jelentősen sebeznek, a healereknek pontosan tudniuk kell, mikor van akció, ami előtt fullra húzott raid szükséges, ill. instant group heal mozgás közben, nehogy páran elfeküdjenek. A platformon levők lehetőleg egy ranged addot lőjjenek, amit a pajzs alól elérnek.

A cél tehát P2-ben, hogy minél előbb haljanak a Lordok, a melee deszkákra kerüljön és elfogyjanak a Scionok.

Pahse 3

Az utolsó Scion halála után a platform darabokra hullik és minden játékos a mélybe hull. Azaz csak majdnem, mert egy-egy Wyrmrest Skytalon (vörös sárkány) jön a segítségünkre, amik hátára huppanva éljük túl a zuhanást és folytathatjuk a harcot Malygos ellen.

Wyrmrest Skytalon

A Skytalonok 100.000 HP-val és hat képességgel rendelkeznek. Úgy működnek mint egy Rogue. Energiával (10 energy /s-es regen) és kombó pontokkal operálnak.

Flame Spike - 10 Energy. 1000 sebzés Malygosba és 1 kombó pont.

Engulf in Flames - 50 Energy. Kisütő mozdulat, ami egy DoTot pakol Malygosra. Az időtartama a kombó pontok számától függ.

Revivify - 10 Energy. Ez a sárkány Lifebloomja, egy HoT, ami 500-at gyógyít és ad egy healer kombó pontot.

Life Burst - 50 Energy. Ez egy healer kisütő mozdulat. AoE heal képesség, ami 2500+2500/kombó pontnyit gyógyít, ami 5 pontnál 15000-et jelent, valamint +50% healing donet ad 5 másodpercre.

Flame Shield - 25 Energy. Ez is egy befejező mozdulat, egy pajzs, ami 80%-os sebzés csökkenést jelent. Malygos Surge of Power spellje ellen nyújt védelmet.

Blazing Speed - egy sprint effekt, 500%-kal gyorsabban mozog a sárkányod, ha nagyon eltévedsz, vagy gyorsan heal rangebe kell érned, használható, de nem érzem létfontosságúnak.

Tipp: Coldarraban létezik egy quest „Aces High” néven, az ott található sárkány pontosan ilyen, lehet rajta gyakorolni.

Malygos képességei

Surge of Power: 72.000 dmg 3 másodperc alatt, fél seces, 12.000-es tickkekkel. 25-ösben 3, 10-esben 1 játékos a célpont. Ez ellen véd a Flame Shield képesség.

Static Field: egy területre ható, 10k-t tickelő sebzés, a megjelenése egy nagy elektromossággal telített golyóra hasonlít. Értelem szerűen minél előbb ki kell belőle állni.

Arcane Pulse: 30 yardon belül 30.000-et pulzáló AoE sebzés, vagyis 30 yardon kívül kell állni.

Stratégia

A helyezkedésnél van aki az 5 csapatra osztott, a bosst körbeölelő, van aki az egy pontban áll mindenki taktikát szereti. Az utóbbit részletezem.

A boss fölött/mellett, vigyázva, hogy a 30y-os AoE sebzésén kívül legyünk, egy pontba áll a raid. A feladatot tekintve 2 típusról beszélhetünk, DPS és Heal. Heroicban 4-5, normálban 2-3 helaer kell, mindenki más DPS.

A DPS gyurmázza a bosst, a healerek életben tartják a raidet, Surge of Power esetén pajzsot kell használni, Static Fieldből ki kell mozogni (a boss köré a raid magasságában rajzolunk egy képzeletbeli kört, ezen kell mozogni, előre megbeszélt irányban ~90 fokot, így elkerülhető, hogy valaki a random helyzetváltoztatással eltéved és healrangeen kívül esik).

DPS

Leegyszerűsítve 1-1-2, de ennél picivel többről is szó van. Az 1-1 két db Flame Spikeot jelent, ami után várjuk meg, hogy az Energy-nk legalább 85 legyen és süssük ki az Engulf of Flames-szel (2), majd gyorsan megint 1-1 és ismét várunk 85 energiára, majd ezt rotáljuk, vagyis 1-1-várunk-2-1-1-várunk…

Ezzel pakolgatjuk a stackelő DoTunkat, egyenként 1500-at tickel, viszont 15-25-tel már egész finom 45-75.000-es sebzést produkálunk 3 másodpercenként.

Ha Malygos rádfókuszál, legyen 2 kombó pontod (elvileg van, vagy épp elnyomod az utolsó kisütés után, ezért kellett megvárnod a 85 energiát), várd meg a regent és lődd el a pajzsodat. Ha ez megvolt, kezd újra a fentebb leírt rotát.

Fontos, hogy ne égesd el az energiádat túl gyorsan, mert akkor belefuthatsz abba a hibába, hogy nem tudsz időben pajzsot tenni és elhalálozol.

Healer

3-3-3-3–85 Energy–3-4 Vagyis Revivify négyszer, várunk 85 energiára, újabb Revivify és kisütjük Life Bursttel, utána ismétlés. Fórumunkon olvastam olyat, hogy első lépésként felpakolsz magadra 5 hotot (Revivify), kisütöd a Life Burtsttel, majd ezután egy hot, egy kisütés.

Ha rádfordul a boss, akárcsak a DPS-nél, legyen 2 kombó pontod és használd a pajzsot, majd kezd újra a rotát.

A három fázis csak leírva tűnhet bonyolultnak és bár egy picit nehezebb, mint a többi Tier7-es boss, kis gyakorlással könnyen el lehet sajátítani a taktikát. Malygost megölve Alexstrasza jelenik meg és jutalmul egy rózsaszín fényű ládikában kereshetjük kiszemelt lootunkat.

VIDEO

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Erbrow

(Erbrow, 2009.05.21 12:09)

Na akkor mikor prbáljuk meg EoE-t?

sárkánybiciklizés

(Zivatar, 2009.05.18 19:28)

Megy :))) Sima ügy!

magyar

(Zivatar, 2009.05.14 12:51)

Igyekszem, nagyon igyekszem, de ez a szleng nekem kínai. A nagyját értem, de amikor belekezdesz a rövidítések halmozásába + még egy kis szakzsargon, na ott már pihenőt kell tartani.

A Coldarrás questet félbehagytam... ott 1 vs 1 harc van (jó esetben). Elsőre nem ment, másodikra nem próbáltam.