Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Shettered Halls

2008.01.15

Kulcs:
A Shettered Halls kulcsot egy quest sorozatból lehet megszerezni. Az insta Hellfire Citadell egyik end-game 5 fős, nem heroic instája. A kulcs megszerzése:

Ölj meg egy Smith Gorlunk nevű orkot a Black Temple-ön kívül! Shawodmoon Valleyben van a 68:38on. Kinek nincs koord, az sürgősen szerezzen be.
Addig is: Black Temple bal rámpájának jobb szélén fel az első fordulóig, majd ott át futi a szemközti oldalra és ott lesz balra bent egy tipikus ork kovácsműhelyben. Ha a mögötte lévő dombról húzod, nem jön be az őrség. Lootold ki a questet indító tárgyat ami a Primed Key Mold ami egy Arcanite Barra hasonlít. Ezután a következő questek várnak rád:
Entry Into the Citadel, ezt Nazgrelnek kell leadni, Thrallmarban. Ő kiküldd a kovácshoz, Grand Master Rohokhoz, aki kér tőled 4 Fel Iron Bar, 2 Arcane Dust, 4 Mote of Fire hozávalókat a kulcs alapanyagához, majd a végső quest ősszeolvasztai az anyagokat. Hotter than Hell amiben egy Fel Reavert kell lenyomni, majd a törmelékében Use-olni kell és kész is. Ennyi. Rugóknak nem kötelező, ha a Lockpickje max. Repülő hátassal a Fel reaver leöléséig nem tart tovább 40 percnél.

Ha megvan a kulcs a csapatból legalább egy embernek és elég erősek vagytok hogy belépjetek, akkor hajrá.

Tipp: nem árt 3 CC képes kasztot vinni.
CC-CroudControll, vagyis mobok lekezelése. Sap, fagyi csapda, bari, succu, pet tank, kite, frost nova, chain fear.
CC képes kasztok: mage - 1 add, max 2; rouge - 1 add; hunter - 2 add, max 3; warlock 1 add, max 2.

Benti mobok a WoWWikiről:

Shattered Hall Acolyte: papok. gyógyítanak, Bubiznak, Mind Blastot nyomnak. Célszerű hamar ledpselni őket. 105 Shadow reses 1 órás buffot tudnak felrakni ami hasznos lehet az első bosshoz. MCzétek be és a csapat tagjaira nyomjátok fel a buffokat.

Shattered Hall Brawler: Egy leszedhető Curse-t tesznek fel, ami megnöveli az adott sebzést 5%-al, a kapottat 15%-al.

Shattered Hall Centurion immun a polyra.

Shattered Hall Champion immun a polyra, fagyi csapdára és a fearre, de frost novával befagyasztható.

Shattered Hall Dark Caster rövid feart illetve Rain of Fire-t nyomhatnak. Húzásuk barival, counterspellel, vagy silencing shottal, esetleg sarokhúzással célszerű.

Shattered Hall Gladiatorok warriorok. Eléggé kemény Mortal Strike-ot nyomnak. A Gladiárot csapatoknál (4+1= 4 gladiátor +1 elit fönök) hagyjátok, hogy a gladiátorok leverjék egymás HPját 40% körülire, és akkor húzzátok be őket, majd egyesével koncentrált DPS. A tank a főnöküket tankolja, míg a gladiátorok lemennek. Ha eléggé jó a csapat, a 40%os HP-t nem kell megvárni, de első körben ajánlatos.

Shattered Hall Houndmaster egy vadász képességeivel rendelkezik, igaz csak a Volley-val. Két nem elit kutyával járőrözik. Célszerű a vadászt fagy csapdázni vagy barizni amíg a kutyák lemennek, majd a vadász jöjjön. Volley alól álljatok ki ha ellövi. Megszakítás ellenére is végig nyomja a Volley-t.

Shattered Hall Legionnaire 4-6 fős elit csapattal rendelkezik. Őt kell elsőnek kilőni, mert amíg él, az elesett addok helyére hív másikat. Ha egy add is túléli a csatát a wipe után, azonnal a teljes csoport helyreáll, légióssal együtt.

Shattered Hall Reaver erőteljes Cleavet nyomnak, Clothosok kerüljék.

Shattered Hall Sentrie kicsárdzsolgat.

Shattered Hand Sharpshooter szintén vadász, néha egy-egy Scatter shotot ellőnek, illetve a Hunter fegyverarzenálból hiányzó Immolate lövést is felpakolnak egy egy partymemberre.

--------------------------------------------------------------------------

És akkor lássuk a bossokhoz az utat.



Belépés után azonnal egy 5 fős csapattal találjátok szembe magatokat, melyet itt még nem egyszerre jönnek. A jobb első behúzható, ha a légiós is elöl van, majd poly az addra és nuke a Légióst. A többi add is egyesével jön. ha itt gond van, akkor irány ki az instából, mert innen már csak keményebb lesz.
Az első folyosó utáni bal kanyarnál két mob van, amik egyszerre jönnek, így egyiket CC a másikat dps.
Az első terem már érdekesebb. 8 mob, plusz egy légiós. Ha a légiós az egyik oldal legszélén van, akkor pull. Légiós DPS, a másik 4et CC, majd egyesével DPS. Végül a terem másik oldalát is takarítsátok ki.

A terem után egy hosszú folyosó jön, ahol is sorban több csoport állja utunkat, mint Murmur elött.
Az első csoport 4+1 a +1 a légiós. Szokásos módon CC az addokat és nuke a légióst, majd egyesével az addokat.
A második csoport már 5+1-es.
A harmadik pedig 6+1-es.
Ezután jön egy kaszárnya, ahol is 6+1es csoport van 2 nemelittel együtt. Viszont a teremben alszik 4 elit, akiket a légiós felkelt, ha az egyik nemelit elpatkol. Itt a csapat felépítésétől függően kell taktikázni. Lehet azt is csinálni, hogy terem bal oldalán alvó két elitet a nagy csoport elött behúzzuk, és leöljük, így már csak 6+1 +2 fő lehetséges ellenfél. A nemelitek gyorsan halnak, így ismét 6+1es felállás van, amit már elöttük lekezeltünk. A csoport után a jobb kanyarban még egy kutyás patrol áll, akiket miután leöltünk, szemben is állunk az első boss termével, melynek az ajtaja, sajnálatos módon zárva van. Jobbra lent a falban van egy lejáró a csatornába. Arra tudunk tovább haladni. Lent a csatornában 6 AOE rész jön. Amint végeztünk a 6 csoporttal, az enyhe bal kanyar után balra a falnál lehet felmászni Grand Warlock Nethekurse tróntermébe.

Első boss:
Grand Warlock Nethekurse - warlock

képességei:
Void Zone:
Aggro függően Void Zone-ákat nyom ki a party tagokra, viszonylag lassan. A Void Zone az egy lila oszlop, ami folyamatosan sebez amint létrejön, 1000 shadow dmg/sec, tehát állj ki amilyen gyorsan csak tudsz belőle. kb 2 sec a Void Zone létrejövési ideje, így van idő kilépni belőle.
Death Coil:
random célpontokra egy Death Coilt lő ki 2000 shadow dmg
Dark Spin:
a boss 20% HPjánál, elkezd körbe körbe pörögni, és folyamatosan shadow boltokal lődöz a partyra. Közelre 2000 fizikai, távolra 1500as dmg-et okoz.

Ez a legviccesebb boss az egész BCben szeritem.
A beszólásian jót mosolygunk, még mindig.
A taktika ami nálunk bevált:
4 nem elit addja van, melyek könnyen, egyesével leölhetőek. Amint a 4. elbukik, lejön a boss az emelvényről és nekünk esik.

Folyamatosan használja a fenti képességeit, a Death Coil-t és a Void Zone-t. 20% HPnál a Dark Spin képességét veti be. Ekkor mindenki mozogjon rangedben aki nem fvolt és full DPS a bossra.

Tipp: talán érdemes a Shattered Hall Acolyte-ok shadow buffjait feltenni csata elött, de nem mérvadó. Buff nélkül is a Void Zone-ák sebzéséből nem egyszer resisteltünk 250et, és Shadow res sem annyira létfonotsságú.

Miután leöltük, a termének ajtajai kinyílnak, így esetleges wipe után nem kell a csatornán keresztül befutni, hanem át lehet haladni a termen. A teremből jobbra távozhatunk, ahol is egy gyors bal és jobb kanyar után 3 nemelit ugrik nekünk. Miután végük, elérkeztünk az egyik leghangulatosabb és legpörgősebb részhez. A teremben van pár elit, akiket mihamarabb öljünk le, illetve a közben befutó nemeliteket szintén. gyors manázás, mert a következő folyón egy lendülettel célszerű végigmenni, végig fedezékben mozogva. A lényeg, hogy a folyosó végén két íjjász tűzes/robbanóü nyilvesszőkkel vesz tűz alá minket, miközben szemből nemelitek jönnek kettesével. Itt egy manával végig lehet rohanni, gondosan kikerülve a felrobbant lövedékek helyén égő tüzeket, melyek 750 FR sebzést okoznak /sec. A két íjjász és a főnökük elött 6 nemelit vár minket, miközben folyamatosan jönnek a nemelitek. Miután a nemelitek lementek, az íjjászokat CC és a főnököt nuke, majd egyesével az íjjászokat. A főnökük halála után a nemelitek nem jönnek már. Innen egyenes út vezet, 4 gladiátor csapattal és két 4+1es csapattakl tarkítva a második bossig.
A Gladiátor csapatoknál (4+1= 4 gladiátor +1 elit fönök) hagyjátok, hogy a gladiátorok leverjék egymás HPját 40% körülire, és akkor húzzátok be őket, majd egyesével koncentrált DPS. A tank a főnöküket tankolja, míg a gladiátorok lemennek. Ha eléggé jó a csapat, a 40%os HP-t nem kell megvárni, de első körben ajánlatos. Majd a másik oldal gladiátorai jönnejek, végül az elit csapat, majd ismét lesz egy ugyanilyen szakasz két gladiátor csapattal. Ezután kis kanyar és ott is a második boss.

Második boss:
Warbringer O'mrogg - kétfejű ogre

Képességei:
Immunis a Tauntra, Growlra.
AOE Fear.
Thunderclap: 938-1062 Nature sebzést nyom a közeli ellenfelekre, és csökkenti az Attack Speedet és a mozgást 35%-al. Dispellezhető.
Burning Weapon/Blast Wave: Amikro afegyvere elgezd izzani, akkor 1000 Fire sebzést nyom meleeben és két Béast Wavet nyom egymásután, egyenként 2500-3200 sebzéssel. Elmellett csökkeni a mozgási sebességet.
Két Aggrolistája van, fejenként 1-1.
Taktika:
Az aréna jobb oldalán körbe a peremre felállni a rangednek és a healernek, melee lent az aréna közepén üsse. Az Aggrolista váltást a fejek beszéde jelzi. Amelyik beszél, annak a listáját figyeli utána. Ezért ajánlott két tank, hogy mindkettő elől legyen a két aggrolistában, de tapasztalataim szerint elég egy is bőven. Arra kell figyelni, hogy ha valamelyik ranged lehúzza, az azonnal csökkentse az aggróját minden lehetséges módón, illetve ha nem tudja, akkor az aréna közepe felé induljon el, ahol a tank átveheti az aggrot. Sima, viszonylag rövid csata.

Az utána lévő folyosón számos Assasin van Stealthben. Ezeket vagy hunter Flare fedi fel, vagy a tank menjen elöl és szlalomban ellenőrizze a folyosót, hogy nincs-e rugó. A rugók Sappal nyitnak, így Scatter Shot, avgy Bari, vagy frostnova legyen készenlétben. A folyosón van két-két Champion állja még az utunkat, illetve egy kutyás patrol. Akik idáig eljutottak, nekik már nem akadály ez a pár mob. És a sarkon túl, már látható is Warchief Kargath arénája.

Harmadik boss:
Warchief Kargath Bladefist - Fel ork warrior


Képességei:
melee dmg kb 500 egy jól felszereelt tankba
30 sec-enként bepörög, a szó legszorosabb értelmében és végig Cleaveli az egész arénáját kb 1500-2500 melee sebzést okozva midnenkinek aki bent áll.
Taktika:
Mi úgy öltük le, hogy mindenki bement az arénába, és a sarkokba álltunk fel. Tank középen tankolja, healer a bal hátsó, ranged dps a jobb hátsó sarokban. A fogó ember/ek a bal és a jobb első sarokban, akiknek az a dolguk, hogy a csata alatt befutó nemeliteket mihamarabb rendezze/ék le. A csapat összetételétől függ, hogy hány fogó ember és hány dps ember van. Mi felállásunkkal (feral druida tank, pap, mage, balance druida, hunter) két fogó ember volt, a hunter és a balancos druida. Mage nyomta a dpst, pap healelt, feral druida tankolt.

És ezzel vége is az egyik legjobb és leghangulatosatbb 5 fős lvl70es instának.